Általános szerződési feltételek

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk rendelkezésére áll!
 
Üzemeltetői adatok
Cégnév: Cosmio Kft.
Székhely: 2081 Piliscsaba, Római u. 5.
Telephely: 2081 Piliscsaba, Fő út 2/A.
Fióktelep: 1024 Budapest, Forint u. 4., Életfa Natúrportéka
Adószám: 23528150-2-13
Cégjegyzék szám: 13-09-150400
Nyilvántartó cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve: Magyar
Számlaszám: 18203215-06015514-40010010
Elektronikus Ügyfélszolgálat:  info(kukac)cosmio.hu
Telefonos Ügyfélszolgálat: 06-20-512-8711 (Munkanapokon 9-16 óráig)

A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:
Cégnév: Tárhely.Eu Kft.
Székhely: 1144 Budapest, Ormánság u 4.
Postacím: 1538 Budapest, Pf.: 510.
Adószám: 14571332-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-909968
Telefon: +36 1 789 2 789
Fax: +36 1 789 3 789
Email: support@tarhely.eu

Adatkezelési nyilvántartási számok:
Webáruház üzemeltetéséhez kapcsolódó adatbázis kezelése: NAIH-82446/2015
Hírlevél küldése céljából kezelt adatbázis: NAIH-82445/2015
Honlapon történő regisztráció: NAIH-82447/2015

A szerződés:
A megrendelés elküldésével és visszaigazolásával szerződés jön létre a  Cosmio Kft., (Cosmio webáruház Üzemeltetője), mint Eladó és a megrendelő, mint Vevő között. A szerződés nyelve magyar. A szerződés ráutaló magatartás útján kerül megkötésre. Tartalma archiválásra kerül és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető a vevő számára is.
Az Eladó köteles a Vevő által megrendelt és az eladó által visszaigazolt termékeket a megrendelőlapon megjelölt magyarországi szállítási címre eljuttatni a megadott szállítási határidőn belül. A megrendelés beérkeztének automatikus visszaigazolása nem jelenti a megrendelés visszaigazolását. Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, az Eladó a vevőt erről haladéktalanul tájékoztatja és az esetlegesen előre kifizetett ellenértéket visszautalja a vevő részére, a tájékoztatást követően legkésőbb 8 napon belül.
A Vevő köteles az általa megjelölt címre kiszállított termékeket átvenni és a vételárat, ill. szállítási díjat a futár részére készpénzben kifizetni, amennyiben nem banki átutalással történt a fizetés. Amennyiben a rendelés ellenértéke előre átutalás választása esetén 10 napon belül nem érkezik meg az Eladó által megadott számlaszámra, az Eladó jogosult a megrendelés törlésére.
Eladó jogosult a megrendelést visszautasítani, amennyiben a rendelt áru értéke nem éri el a szállítási költség mértékét, és a rendelés teljesítése egyértelműen gazdaságtalan és/vagy kockázatos lenne (pl. rendkívül kis értékű, de törékeny áru).
 
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, fogyasztói árak
Webáruházunkban natúrkozmetikai alapanyagokat, csomagolóanyagokat, eszközöket és egyéb natúrkozmetikai, wellness és háztartási termékeket vásárolhat. A megjelenített termékek online, házhoz szállítással vagy személyes átvétellel rendelhetők meg, illetve rendelés nélkül is megvásárolhatók üzletünkben (1024 Budapest, Forint u. 4.).
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

Házhoz szállítás díjszabása
Utánvételes szállítás esetén a szállítási költség megrendelési értéktől és súlytól függetlenül 779,50 Ft + ÁFA (Bruttó 990 Ft).
Lehetőséget biztosítunk a csomag értékének előre történő kiegyenlítésére átutalással, ebben az esetben a házhoz szállítás díja kedvezőbb: megrendelési értéktől és súlytól függetlenül 708,60 Ft + ÁFA (Bruttó 900 Ft.)
17000 Ft rendelési érték felett a házhoz szállítás ingyenes.
Csomagolási költséget nem számítunk fel.

A megrendelt termék árának/ házhoz szállítás díjának fizetési módja
Utánvétes szállítás esetén a megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak készpénzben kell kifizetni. Lehetőséget biztosítunk a csomag értékének előre történő kiegyenlítésére, ebben az esetben a házhoz szállítás díja kedvezőbb és a futárnak nem kell fizetni.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagoláson ill. a  termékeken észlelt sérülés (szakadás, ázás, stb.) esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Reklamációját így tudjuk érdemben kezelni.
Ha a megrendelt árucikk hibás, esetleg a szállítás során megsérült, akkor azt cégünk díjmentesen kicseréli. Amennyiben a cserére nincs mód, a vásárló választása szerint árengedményt kaphat vagy elállhat a vásárlástól. Kérjük, hogy a hibás termék/sérülés tényét az átvételt követő 3 napon belül jelezze ügyfélszolgálatunkon.

Személyes átvétel
Lehetőség van a webáruházban rendelt termékek személyes átvételére az átvételi értesítés megérkezte után a 1024 Budapest, Forint u. 4. szám alatt lévő Életfa Natúrportéka boltunkban, kizárólag nyitvatartási időben. Mivel a bolt árukészlete nem mindig egyezik meg a webáruház árukészletével, a személyes átvételre rendelt csomagokat sem tudjuk mindig azonnal összeállítani (1-3 nap). Kérjük, hogy feltétlenül várja meg az átvételi értesítőt, melyet emailben küldünk el és csak ezt követően fáradjon el a csomagért a boltba, mert ennek hiányában a csomag nem lesz készen az átvételre.
 
Házhoz szállítási információk
Webáruházunk megrendeléseit a Trans-o-flex futárszolgálat teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban történik. Kérjük, hogy rendeléskor munkaidőben, azaz 8-17 óra között elérhető kiszállítási címet és telefonszámot szíveskedjen megadni. Kérjük, vegye figyelembe, hogy szállítási címként nem adható meg postafiók!
Fontos!
Ha szállítási címként munkahelyi címet jelöl meg, kérjük, mindenképpen tüntesse fel a cég és a kiegészítő címadatokat a szállítási cím rovatban.
Ha a megadott szállítási címen  az ajtón (névtáblán vagy kapucsengőn) nem a Megrendelő neve szerepel, kérjük, írja be a  megjegyzés rovatba az ajtón (névtáblán vagy kapucsengőn) látható nevet is.
Ezek a kiegészítő információk lényegesek a csomag kézbesíthetőségének szempontjából, ezért kérjük, fordítson kellő figyelmet a pontos szállítási adatok megadására!
A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg.
 
Rendelési információk
A Webáruházunkban történő vásárláshoz regisztráció szükséges. Adatait bizalmasan kezeljük. (Lásd: Adatvédelem.)
A webáruházban magyarországi kézbesítési címre lehet rendelést leadni. Amennyiben külföldre szeretne rendelni, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az info@cosmio.hu emailcímen.
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9-16 óráig. Rendelés leadására a nap 24 órájában lehetőség van. Amennyiben az a munkaidőn kívül történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
Általános teljesítési határidő a megrendeléstől, illetve előre átutalás esetén a számla ellenértékének beérkezésétől számított 1-5 munkanap. A csomag feladásáról és várható érkezési időpontjáról vásárlóinkat külön e-mailben tájékoztatjuk.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A termékek ára – ha nincs másként jelezve – 1 db-ra vonatkozik még akkor is, ha az illusztrációul szolgáló képen a termékből több darab látszódik.
Kivételes esetben előfordulhat, hogy egy termék nincs raktáron a megrendelés pillanatában, ilyen esetekben fenntartjuk magunknak a jogot a megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!
 
Rendelés menete
1. Kérjük, jelentkezzen be a jobb oldalon található „Regisztrált vásárlók” menüpontban, vagy ugyanitt hozza létre vásárlói fiókját.
2. A megvásárolni kívánt terméke(ke)t a „Kosárba” gomb megnyomásával helyezze a kosárba.
3. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, kattintson a jobb fölső sarokban lévő „Kosár” gombra és ellenőrizze a megvásárolni kívánt terméke(ke)t és azok darabszámát. Ha szükséges, itt módosíthatja megrendelését. A „+” ill. „–” gombokkal állíthatja be a kívánt mennyiséget, a „kuka” ikonra kattintva pedig kiveheti a terméket a kosarából.
Ha van kuponkódja, azt itt érvényesítheti. A „Vásárlás folytatása” gombbal visszatérhet a termékekhez, majd bármikor újra megnyithatja kosarát.
4. A „Következő” gombra kattintva kiválaszthatja ill. módosíthatja a számlázási és a szállítási címét. Itt írhat rövid megjegyzést is megrendeléséhez. (Pl. ha nem egyezik a megrendelő neve a szállítási címen található névtáblával.)
5. A „Következő” gombra kattintva kiválaszthatja a szállítási módot.
6. Ismét a „Következő” gombra kattintva kérjük, jelölje ki a választott szállítási módhoz tartozó fizetési módot (pl. utánvétes szállításhoz utánvétes fizetés).
7. A fölső navigációs sorban bármikor visszatérhet az előbbi pontokhoz.
8. Végül kérjük, erősítse meg a rendelését a „Megerősítem a rendelést” gombra kattintva.
9. Webáruházunk visszaigazoló e-mailt küld megrendeléséről, de bejelentkezést követően saját fiókjában is bármikor nyomon követheti rendelésének állapotát.

Tájékoztatás a fogyasztót/vásárlót megillető jogérvényesítés feltételeiről

Szavatosság, jótállás
Az Ön által megrendelt termékekre kellékszavatosságot vállalunk. A szavatossági jog alapján webáruházunk felelősséget vállal azért, hogy teljesítéskor – mind mennyiségileg, mind minőségileg – hibátlan terméket ad át Önnek, mint fogyasztónak/vásárlónak. Ha a megrendelt áru hibás vagy a szállítás során megsérült, akkor azt díjmentesen kicseréljük. Ehhez kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot a Vevőszolgálattal.  Ha a csere lehetőségét nem kívánja igénybe venni, az áru vételárát visszatérítjük Önnek.
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és a csomagoláson ill. a  termékeken esetlegesen észlelt sérülés (nagyobb szakadás, ázás, stb.) esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Reklamációját így tudjuk érdemben kezelni.
Az általunk forgalmazott műszaki termékekre 12 hónap jótállást vállalunk. A jótállási igény az eredeti számla ellenében érvényesíthető. Termék meghibásodása esetén Webáruházunk információs telefonszámán (06-20-512-8711) illetve elektronikus ügyfélszolgálatunkon keresztül (info@cosmio.hu) kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről. A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A natúrkozmetikai alapanyagok lejárati határideje bontatlan csomagolásra vonatkozik. Kérjük, hogy a kibontott termékeket tárolja a címkén feltüntetett körülmények között. A növényi olajokat, zsírokat tárolja eredeti, zárt csomagolásban, hűvös, de nem hideg, fénytől védett helyen. A többi alapanyagot is tárolja zárt csomagolásban, hűvös, nedvességtől védett helyen!
 
Elállási jog gyakorlása
Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a Vásárló a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlási szándékától.

Elállási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: (Cosmio Kft., 2081 Piliscsaba, Fő út 2/a, email: info@cosmio.hu). Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Az elállás  joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Natúrkozmetikai alapanyagokat (a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29 § e) pontja értelmében) kizárólag bontatlan csomagolásban áll módunkban visszavenni.
 
Elállási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Cosmio Kft., 2081 Piliscsaba, Fő út 2/a, email: info@cosmio.hu
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére  irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
     
Panaszkezelés (fogyasztói jogvita)
Felhívjuk Tisztelt Vásárlóink figyelmét, hogy panaszaik közlésére Webáruházunk adatainál megjelölt elektronikus ügyfélszolgálati és telefonos ügyfélszolgálati elérhetőségeken van mód.
A panasz közlése történhet szóban vagy írásban.
A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk és szükség szerint orvosoljuk. Ha a vásárló/fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel a jogszabályban előírt tartalmi elemekkel és annak egy másolati példányát a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben megválaszoljuk és intézkedünk annak közlése iránt.
Az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül kötelesek vagyunk írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása estén álláspontunkat kötelesek vagyunk megindokolni.
Amennyiben a fogyasztó a jogvita megoldásával nem ért egyet lehetőség van a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testületek elérhetőségeiről részletesen honlapunkon vagy a www.bekeltetes.hu oldalon tájékozódhat.

Adatvédelem
A weboldal használatát az Üzemeltető nem köti regisztrációhoz. A webáruházban történő vásárláshoz azonban regisztráció szükséges, melynek során az Üzemeltető a felhasználó személyes adatainak birtokába jut. Az adatszolgáltatás minden esetben önkéntes.
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénynek megfelelően az Üzemeltető a webáruházban történt megrendelés folyamán rögzített személyes adatokat
• bizalmasan kezeli, és semmilyen célból nem adja ki harmadik fél számára, kivéve az Üzemeltető azon alvállalkozóit, melyek bekapcsolása a megrendelés kézbesítéséhez szükséges (futárszolgáltatok);
• kizárólag addig tárolja, amíg az adatok közlője adatainak törlését írásban nem kéri;
• nem használja fel közvetlen üzletszerzést szolgáló reklámanyagok, ajánlatok, tájékoztatók küldésére. Kizárólag abban az esetben küld felhasználóinak és vásárlóinak ilyen jellegű üzeneteket, amennyiben hírlevél küldésére elektronikus úton kifejezetten felhatalmazták (Hírlevélre jelentkezés). A  webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél-feliratkozás során megadott adatokat az Üzemeltető bizalmasan kezeli, harmadik félnek nem adja át. A leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető az Ügyfélszolgálati elérhetőségek valamelyikén.
Az Adatvédelemmel kapcsolatos teljes körű tájékoztatást az Üzemeltető honlapján elérhető „Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat” tartalmazza.
Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az info@cosmio.hu e-mail címen.
A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az Üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatók. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra.

Adatkezelési nyilvántartási számok:
Webáruház üzemeltetéséhez kapcsolódó adatbázis kezelése: NAIH-82446/2015
Hírlevél küldése céljából kezelt adatbázis: NAIH-82445/2015
Honlapon történő regisztráció: NAIH-82447/2015
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv., a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv., fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26) Korm. rendelet, 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az Üzemeltető általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.

Piliscsaba, 2016. január 1.